Do zadań Biura Rady Miasta należy:
1) organizowanie sesji i posiedzeń komisji Rady oraz przygotowywanie materiałów,
2) podawanie do publicznej wiadomości:
a) informacji o sesjach Rady i posiedzeniach komisji,
b) protokołów sesji i komisji Rady,
c) uchwał Rady.
3) protokołowanie sesji Rady i posiedzeń Komisji,
4) prowadzenie ewidencji oraz zbioru uchwał Rady,
5) przesyłanie uchwał organom nadzoru,
6) przesyłanie uchwał Rady do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa,
7) prowadzenie ewidencji wniosków, interpelacji i zapytań radnych oraz wniosków Komisji Rady, przekazywanie ich Burmistrzowi,
8) organizowanie pracy przewodniczącego i wiceprzewodniczących Rady oraz dyżurów radnych,
9) prowadzenie rejestru klubów radnych,
10) prowadzenie ewidencji składu osobowego rady oraz Komisji Rady,
11) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej radnych,
12) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej,
13) sporządzanie list wypłat diet dla radnych,
14) prowadzenie ewidencji dokumentów i pism wpływających do Rady i jej Komisji,
15) zabezpieczenie realizacji przez radnych obowiązku dotyczącego składania oświadczeń majątkowych,
16) prowadzenie spraw związanych z honorowym obywatelstwem Miasta,
17) organizacja współpracy z osiedlami,
18) prowadzenie spraw związanych w wyborami ławników sądowych,
19) wykonywanie innych zadań zleconych przez przewodniczącego Rady, związanych z obsługą Rady.
2) podawanie do publicznej wiadomości:
a) informacji o sesjach Rady i posiedzeniach komisji,
b) protokołów sesji i komisji Rady,
c) uchwał Rady.
3) protokołowanie sesji Rady i posiedzeń Komisji,
4) prowadzenie ewidencji oraz zbioru uchwał Rady,
5) przesyłanie uchwał organom nadzoru,
6) przesyłanie uchwał Rady do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa,
7) prowadzenie ewidencji wniosków, interpelacji i zapytań radnych oraz wniosków Komisji Rady, przekazywanie ich Burmistrzowi,
8) organizowanie pracy przewodniczącego i wiceprzewodniczących Rady oraz dyżurów radnych,
9) prowadzenie rejestru klubów radnych,
10) prowadzenie ewidencji składu osobowego rady oraz Komisji Rady,
11) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej radnych,
12) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej,
13) sporządzanie list wypłat diet dla radnych,
14) prowadzenie ewidencji dokumentów i pism wpływających do Rady i jej Komisji,
15) zabezpieczenie realizacji przez radnych obowiązku dotyczącego składania oświadczeń majątkowych,
16) prowadzenie spraw związanych z honorowym obywatelstwem Miasta,
17) organizacja współpracy z osiedlami,
18) prowadzenie spraw związanych w wyborami ławników sądowych,
19) wykonywanie innych zadań zleconych przez przewodniczącego Rady, związanych z obsługą Rady.