Główna treść strony
Kompetencje Wydziału Finansowego
Do zadań Wydziału Finansowego należy:
1) opracowanie projektu budżetu Miasta oraz sporządzanie zmian w uchwale budżetowej Miasta,
2) opracowanie projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej miasta oraz sporządzanie jej zmian (prognoza kwoty długu i wykaz przedsięwzięć),
3) sporządzanie planów finansowych budżetu miasta oraz ich zmian,
4) analiza planów finansowych wszystkich dysponentów budżetu oraz jednostek organizacyjnych,
5) informowanie dysponentów budżetu o wielkościach przyznanych środków,
6) wykonywanie budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków Miasta oraz przedkładanie Burmistrzowi wniosków w przedmiocie gospodarki finansowej,
7) przygotowywanie rocznych sprawozdań opisowych z wykonania budżetu oraz wieloletniej prognozy finansowej,
8) sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu, kształtowania się wieloletniej prognozy finansowej oraz przebiegu wykonania planu finansowego instytucji kultury za I półrocze,
9) sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych i finansowych Urzędu,w tym z realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych j.s.t.,
10) sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych budżetu miasta, w tym z realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych j.s.t.,
11) ewidencja syntetyczna i analityczna budżetu Miasta i Urzędu jako jednostki,
12) prowadzenie spraw z zakresu księgowości budżetowej zgodnie z zasadami rachunkowości, a w szczególności:
a) sprawdzanie faktur i innych dowodów księgowych pod względem rachunkowym,
b) dokonywanie płatności za zakup towarów i usług,
c) wystawianie faktur VAT i ich rozliczanie oraz prowadzenie prawidłowej dokumentacji i rozliczanie podatku od towarów i usług,
d) ewidencja syntetyczna i analityczna wszystkich zdarzeń gospodarczych i operacji finansowych miasta, według zakładowego planu kont,
e) ewidencja nakładów i zakupów inwestycyjnych oraz rozliczanie inwestycji zakończonych,
f) przekazywanie i rozliczanie dotacji budżetowych oraz subwencji,
g) rozliczanie delegacji służbowych i pobranych zaliczek,
h) prowadzenie ewidencji należności i zobowiązań,
i) ewidencja analityczna w zakresie rozrachunków, w tym ewidencja należności i zobowiązań oraz uzyskiwanie potwierdzeń sald od kontrahentów,
j) ewidencja wydatków strukturalnych i sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie,
k) prowadzenie wyodrębnionej ewidencji projektów finansowanych ze środków bezzwrotnych, w tym z funduszy pomocowych i strukturalnych,
l) ewidencja księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
m) ewidencja druków ścisłego zarachowania,
13) terminowe regulowanie zobowiązań Miasta,
14) prowadzenie ewidencji środków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych, prowadzenie ewidencji składników mienia Miasta i udziałów oraz zmian w tym zakresie, dokonywanie okresowych inwentaryzacji mienia,
15) rozliczanie inwentaryzacji,
16) prowadzenie spraw z zakresu pożyczek, kredytów i obligacji, nadzór nad realizacją umów kredytowych i pożyczkowych oraz ich rozliczanie,
17) prowadzenie spraw związanych z obsługą bankową Miasta,
18) prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:
a) sporządzanie list płac, prowadzenie kart wynagrodzeń i kart zasiłkowych,
b) rozliczanie zawartych umów,
c) wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniach pracowników,
d) prowadzenie rozliczeń z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
e) sporządzanie wszelkiej sprawozdawczości w tym zakresie,
19) naliczanie, ewidencja i prowadzenie księgowości podatków i opłat lokalnych,
20) pobór, windykacja oraz egzekucja administracyjna podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie,
21) wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych oraz ich ewidencja, celem ściągania zaległości w zakresie podatków i opłat lokalnych.
22) przygotowywanie wzoru deklaracji składanej przez właściciela nieruchomości w zakresie odbierania odpadów komunalnych,
23) sporządzanie sprawozdawczości związanej z podatkami, opłatami lokalnymi i udzielaniem pomocy publicznej oraz pomocy de minimis.
24) księgowanie, ewidencja księgowa, pobór oraz egzekucja należności Miasta, w szczególności wynikających z zawartych umów,
25) organizowanie przeprowadzenia spisów rolnych oraz wyborów do izb rolniczych,
26) prowadzenie spraw związanych z umarzaniem, odraczaniem płatności, rozkładaniem na raty należności na rzecz Miasta, lub zastosowaniem innych ulg w tym zakresie – w sprawach objętych działaniem Wydziału,
27) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i o nie zaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych oraz o pomocy de minimis.
28) kontrola gospodarki finansowej jednostek budżetowych, osiedli oraz podmiotów gospodarczych i innych jednostek organizacyjnych podlegających Radzie,
29) kontrola wykorzystania dotacji celowych udzielonych innym podmiotom,
30) prowadzenie obsługi kasowej Urzędu,
31) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędami Skarbowymi, ZUS i bankami, wykonującymi obsługę w zakresie finansów Miasta oraz innymi instytucjami w zakresie budżetu i sprawozdawczości,
32) sporządzanie wymaganej sprawozdawczości statystycznej w zakresie prowadzonych spraw,
33) ocena sytemu gromadzenia środków publicznych i dysponowania nimi, efektywności i gospodarności zarządzania finansowego, gospodarowania mieniem, a w szczególności przestrzegania dyscypliny finansów publicznych, w tym jednostek organizacyjnych Miasta,
34) przedstawianie sprawozdań i wniosków z przeprowadzonych kontroli finansowych i podatkowych, niezwłoczne informowanie Burmistrza o stwierdzonych nieprawidłowościach.
Informacje o stronie
Wytworzył: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Administrator, data: 05.08.2004 r., godz. 12.29 |
Ostatnia aktualizacja: |
Mariusz Kulina, data: 10.01.2019 r., godz. 14.27 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
10.01.2019 r., godz. 14.27 |
Mariusz Kulina |
Edycja strony |
14.06.2018 r., godz. 11.41 |
Radosław Gadula |
Edycja strony |
05.08.2004 r., godz. 12.29 |
Administrator |
Dodanie strony do BIP. |
Wydruk pochodzi z https://bip.um.deblin.pl