1) podawanie do publicznej wiadomości zarządzeń Burmistrza, obwieszczeń, ogłoszeń oraz innych dokumentów wymagających upublicznienia,
2) prowadzenie ewidencji i rejestrów:
a) umów cywilnoprawnych zawieranych przez Miasto,
b) skarg i wniosków,
c) zapytań o udzielenie informacji w trybie dostępu do informacji publicznej,
d) zarządzeń Burmistrza,
e) szkoleń pracowników,
3) prowadzenie spraw osobowych pracowników,
4) prowadzenie kancelarii ogólnej, kancelarii informacji niejawnych oraz archiwum zakładowego,
5) obsługa korespondencji,
6) prowadzenie obsługi gospodarczej i transportowej Urzędu,
7) zaopatrzenie Urzędu w pieczęcie, materiały i sprzęt biurowy,
8) zapewnienie przestrzegania przepisów bhp i przeciwpożarowych,
9) utrzymanie czystości i porządku w budynku Urzędu,
10) zapewnienie bieżących napraw, remontów oraz prac konserwacyjnych w budynku Urzędu,
11) prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu,
12) przechowywanie oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu oraz dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych,
13) organizowanie naborów na wolne stanowiska urzędnicze,
14) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania robót publicznych, prac interwencyjnych oraz staży,
15) organizowanie praktyk zawodowych,
16) organizacja wyborów prezydenckich, parlamentarnych i samorządowych oraz referendów,
17) organizacja spisów powszechnych,
18) prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem kandydata na stanowisko Komendanta Komisariatu Policji w Dęblinie,
19) prowadzenie spraw ochrony przeciwpożarowej na terenie miasta, w tym utrzymanie gotowości bojowej ochotniczych straży pożarnych i współdziałanie z zawodową strażą pożarną,
20) współdziałanie ze służbami porządkowymi w zakresie porządku publicznego na terenie miasta,
21) nakładanie świadczeń na rzecz obrony narodowej,
22) prowadzenie spraw związanych z akcją kurierską,
23) koordynowanie przygotowań i realizacja przedsięwzięć zarządzania kryzysowego oraz obrony cywilnej na terenie Miasta,
24) współdziałanie z Gminnym Zespołem Zarządzania Kryzysowego oraz jego obsługa,
25) koordynowanie spraw związanych z prowadzeniem akcji przeciwpowodziowej,
26) realizowanie zadań obronnych państwa ustalonych w przepisach o powszechnym obowiązku obrony RP oraz innych przepisach szczególnych, w tym:
a) planistyczne i organizacyjne przygotowywanie Urzędu do funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
a) wykonanie i aktualizowanie planu operacyjnego funkcjonowania Miasta,
b) koordynowanie wykonania powierzonych zadań obronnych przez wydziały urzędu i jednostki organizacyjne z terenu Miasta,
27) zapewnienie realizacji przedsięwzięć związanych z podwyższeniem gotowości obronnej państwa,
28) realizacja zadań w ramach wsparcia państwa gospodarza (HNS) udzielanego siłom sojuszniczym stacjonującym na terenie Miasta.
29) nadzór nad działalnością świetlic osiedlowych,
30) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem komisji rozwiązywania problemów alkoholowych,
31) współpraca z komisją rozwiązywania problemów alkoholowych w zakresie przygotowywania i realizacji gminnych programów profilaktycznych,
32) przeciwdziałanie patologiom społecznym, współpraca w tym zakresie z komisją rozwiązywania problemów alkoholowych i ośrodkiem pomocy społecznej, zakładami lecznictwa odwykowego i innymi instytucjami kompetentnymi w tym zakresie,
33) nadzór nad funkcjonowaniem gminnych placówek służby zdrowia,
34) opiniowanie likwidacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej, obejmujących swoim działaniem miasto Dęblin,
35) opiniowanie rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych,
36) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem, cofaniem i korzystaniem z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
2) prowadzenie ewidencji i rejestrów:
a) umów cywilnoprawnych zawieranych przez Miasto,
b) skarg i wniosków,
c) zapytań o udzielenie informacji w trybie dostępu do informacji publicznej,
d) zarządzeń Burmistrza,
e) szkoleń pracowników,
3) prowadzenie spraw osobowych pracowników,
4) prowadzenie kancelarii ogólnej, kancelarii informacji niejawnych oraz archiwum zakładowego,
5) obsługa korespondencji,
6) prowadzenie obsługi gospodarczej i transportowej Urzędu,
7) zaopatrzenie Urzędu w pieczęcie, materiały i sprzęt biurowy,
8) zapewnienie przestrzegania przepisów bhp i przeciwpożarowych,
9) utrzymanie czystości i porządku w budynku Urzędu,
10) zapewnienie bieżących napraw, remontów oraz prac konserwacyjnych w budynku Urzędu,
11) prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu,
12) przechowywanie oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu oraz dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych,
13) organizowanie naborów na wolne stanowiska urzędnicze,
14) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania robót publicznych, prac interwencyjnych oraz staży,
15) organizowanie praktyk zawodowych,
16) organizacja wyborów prezydenckich, parlamentarnych i samorządowych oraz referendów,
17) organizacja spisów powszechnych,
18) prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem kandydata na stanowisko Komendanta Komisariatu Policji w Dęblinie,
19) prowadzenie spraw ochrony przeciwpożarowej na terenie miasta, w tym utrzymanie gotowości bojowej ochotniczych straży pożarnych i współdziałanie z zawodową strażą pożarną,
20) współdziałanie ze służbami porządkowymi w zakresie porządku publicznego na terenie miasta,
21) nakładanie świadczeń na rzecz obrony narodowej,
22) prowadzenie spraw związanych z akcją kurierską,
23) koordynowanie przygotowań i realizacja przedsięwzięć zarządzania kryzysowego oraz obrony cywilnej na terenie Miasta,
24) współdziałanie z Gminnym Zespołem Zarządzania Kryzysowego oraz jego obsługa,
25) koordynowanie spraw związanych z prowadzeniem akcji przeciwpowodziowej,
26) realizowanie zadań obronnych państwa ustalonych w przepisach o powszechnym obowiązku obrony RP oraz innych przepisach szczególnych, w tym:
a) planistyczne i organizacyjne przygotowywanie Urzędu do funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
a) wykonanie i aktualizowanie planu operacyjnego funkcjonowania Miasta,
b) koordynowanie wykonania powierzonych zadań obronnych przez wydziały urzędu i jednostki organizacyjne z terenu Miasta,
27) zapewnienie realizacji przedsięwzięć związanych z podwyższeniem gotowości obronnej państwa,
28) realizacja zadań w ramach wsparcia państwa gospodarza (HNS) udzielanego siłom sojuszniczym stacjonującym na terenie Miasta.
29) nadzór nad działalnością świetlic osiedlowych,
30) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem komisji rozwiązywania problemów alkoholowych,
31) współpraca z komisją rozwiązywania problemów alkoholowych w zakresie przygotowywania i realizacji gminnych programów profilaktycznych,
32) przeciwdziałanie patologiom społecznym, współpraca w tym zakresie z komisją rozwiązywania problemów alkoholowych i ośrodkiem pomocy społecznej, zakładami lecznictwa odwykowego i innymi instytucjami kompetentnymi w tym zakresie,
33) nadzór nad funkcjonowaniem gminnych placówek służby zdrowia,
34) opiniowanie likwidacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej, obejmujących swoim działaniem miasto Dęblin,
35) opiniowanie rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych,
36) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem, cofaniem i korzystaniem z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
37) przygotowywanie projektów aktów prawnych w sprawie ustalania liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych,
38) wnioskowanie w sprawach wprowadzenia czasowego lub stałego zakazu sprzedaży, podawania, spożywania i wnoszenia napojów alkoholowych w miejscach i obiektach innych niż wymienione w ustawie,
39) kontrola przestrzegania zasad i warunków sprzedaży napojów alkoholowych, współpraca w tym zakresie z komisją rozwiązywania problemów alkoholowych i innymi instytucjami kompetentnymi w tym zakresie,
40) współpraca ze służbą weterynaryjną w zwalczaniu chorób zakaźnych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej,
41) wydawanie decyzji o czasowym odebraniu zwierząt gospodarskich właścicielom, z powodu niewłaściwego traktowania,
42) zapewnienie usuwania zwłok zwierząt gospodarskich oraz zwierząt bezdomnych,
43) rejestracja psów ras uznanych za agresywne,
44) prowadzenie spraw związanych z odłowem bezpańskich psów,
45) tworzenie programów zapobiegających bezdomności zwierząt i jego realizacja,
46) określanie wymagań wobec osób utrzymujących zwierzęta domowe w zakresie bezpieczeństwa i czystości w miejscach publicznych,
47) znakowanie obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt,
48) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
49) prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
50) prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej,
51) udzielanie informacji z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej, formach prawnych jej prowadzenia, informacji o usługach wspierania przedsiębiorczości,
52) prowadzenie spraw lokalnego transportu zbiorowego oraz taksówkami,
53) koordynacja rozkładów jazdy podmiotów wykonujących przewozy pasażerskie oraz wydawanie zezwoleń w tym zakresie; kontrola przestrzegania przez przewoźników ustalonych rozkładów jazdy,
54) udzielanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na terenie Miasta,
55) udzielanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na terenie Miasta,
56) udzielanie zgody na korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Miasto Dęblin dla operatorów i przewoźników, wykonujących przewozy osób w publicznym transporcie zbiorowym.
57) informatyzacja Urzędu,
58) prowadzenie działań mających na celu rozwój społeczeństwa informacyjnego,
59) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania sprzętu, oprogramowania komputerowego, sieci teleinformatycznej i monitoringu wizyjnego,
60) planowanie i zakup sprzętu komputerowego oraz oprogramowania dla Urzędu, nadzór nad jego eksploatacją,
61) zamieszczanie informacji na stronie internetowej miasta oraz w Biuletynie Informacji Publicznej,
62) nadzór nad naprawami i konserwacją urządzeń informatycznych.
38) wnioskowanie w sprawach wprowadzenia czasowego lub stałego zakazu sprzedaży, podawania, spożywania i wnoszenia napojów alkoholowych w miejscach i obiektach innych niż wymienione w ustawie,
39) kontrola przestrzegania zasad i warunków sprzedaży napojów alkoholowych, współpraca w tym zakresie z komisją rozwiązywania problemów alkoholowych i innymi instytucjami kompetentnymi w tym zakresie,
40) współpraca ze służbą weterynaryjną w zwalczaniu chorób zakaźnych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej,
41) wydawanie decyzji o czasowym odebraniu zwierząt gospodarskich właścicielom, z powodu niewłaściwego traktowania,
42) zapewnienie usuwania zwłok zwierząt gospodarskich oraz zwierząt bezdomnych,
43) rejestracja psów ras uznanych za agresywne,
44) prowadzenie spraw związanych z odłowem bezpańskich psów,
45) tworzenie programów zapobiegających bezdomności zwierząt i jego realizacja,
46) określanie wymagań wobec osób utrzymujących zwierzęta domowe w zakresie bezpieczeństwa i czystości w miejscach publicznych,
47) znakowanie obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt,
48) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
49) prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
50) prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej,
51) udzielanie informacji z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej, formach prawnych jej prowadzenia, informacji o usługach wspierania przedsiębiorczości,
52) prowadzenie spraw lokalnego transportu zbiorowego oraz taksówkami,
53) koordynacja rozkładów jazdy podmiotów wykonujących przewozy pasażerskie oraz wydawanie zezwoleń w tym zakresie; kontrola przestrzegania przez przewoźników ustalonych rozkładów jazdy,
54) udzielanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na terenie Miasta,
55) udzielanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na terenie Miasta,
56) udzielanie zgody na korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Miasto Dęblin dla operatorów i przewoźników, wykonujących przewozy osób w publicznym transporcie zbiorowym.
57) informatyzacja Urzędu,
58) prowadzenie działań mających na celu rozwój społeczeństwa informacyjnego,
59) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania sprzętu, oprogramowania komputerowego, sieci teleinformatycznej i monitoringu wizyjnego,
60) planowanie i zakup sprzętu komputerowego oraz oprogramowania dla Urzędu, nadzór nad jego eksploatacją,
61) zamieszczanie informacji na stronie internetowej miasta oraz w Biuletynie Informacji Publicznej,
62) nadzór nad naprawami i konserwacją urządzeń informatycznych.