Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw stanu cywilnego, a w szczególności:
1) przyjmowanie oświadczeń woli:
a) o wstąpieniu w związek małżeński,
b) o nazwisku,
c) o zmianie imienia dziecka,
d) o uznaniu ojcostwa,
e) o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
f) w zakresie testamentów,
2) ewidencjonowanie w rejestrze stanu cywilnego zdarzeń z zakresu urodzeń, małżeństw i zgonów,
3) wydawanie odpisów i zaświadczeń z aktów stanu cywilnego,
4) dokonywanie czynności w zakresie sprostowania, uzupełnienia lub odtworzenia aktów stanu cywilnego,
5) wydawanie decyzji w sprawach zmiany imienia lub nazwiska,
6) prowadzenie akt zbiorowych,
7) prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego,
8) dokonywanie rejestracji zdarzeń z zakresu stanu cywilnego, które nastąpiły poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
9) organizowanie uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego oraz rocznicami urodzin,
10) prowadzenie ewidencji ludności,
11) prowadzenie postępowań w sprawie zameldowania i wymeldowania decyzją administracyjną,
12) prowadzenie ewidencji meldunkowej cudzoziemców,
13) występowanie o nadanie numerów PESEL, prowadzenie spraw w rejestrze PESEL,
14) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem, wymianą i unieważnianiem dowodów osobistych,
15) przyjmowanie zgłoszeń i wydawanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodów osobistych,
16) wprowadzanie danych bezpośrednio do Rejestru Dowodów Osobistych,
17) udostępnianie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych,
18) udostępnianie dokumentacji związanej z dowodem osobistym na uzasadniony wniosek złożony przez uprawniony podmiot, realizujący zadania publiczne w zakresie niezbędnym do realizacji zadań określonych w ustawach szczególnych,
19) udostępnianie danych i wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności oraz dokumentacji wydanych dowodów osobistych,
20) prowadzenie i obsługa rejestru i spisu wyborców,
21) prowadzenie spraw z zakresu powszechnego obowiązku obrony, rejestracja osób podlegających kwalifikacji wojskowej, współdziałanie w tym zakresie z innymi organami administracji, w tym administracji wojskowej,
22) przygotowanie organizacyjno-merytoryczne prac związanych z przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej, uznawanie żołnierzy odbywających zasadniczą służbę wojskową za mających na utrzymaniu członków rodziny,
23) ustalanie świadczeń pieniężnych dla żołnierza rezerwy za udział w ćwiczeniach wojskowych,
24) uznawanie żołnierzy odbywających zasadniczą służbę wojskową za mających na utrzymaniu członków rodziny.
- Przejdź do treści strony
- Przejdź do wyszukiwarki
- Przejdź do informacji pomocniczych
- Przejdź do menu głównego
Kompetencje Urzędu Stanu Cywilnego - Urząd Miasta Dęblin , Biuletyn Informacji Publicznej
Główna treść strony
Kompetencje Urzędu Stanu Cywilnego
Informacje o stronie
Wytworzył: | Brak danych |
---|---|
Wprowadził: | Administrator, data: 05.08.2004 r., godz. 12.50 |
Ostatnia aktualizacja: | Mariusz Kulina, data: 10.01.2019 r., godz. 14.38 |
Czas | Administrator | Opis zmiany |
---|---|---|
10.01.2019 r., godz. 14.38 | Mariusz Kulina | Edycja strony |
14.06.2018 r., godz. 11.56 | Radosław Gadula | Edycja strony |
05.08.2004 r., godz. 12.50 | Administrator | Dodanie strony do BIP. |